Din viata. Azi, fidelitatea

Conceptul de fidelitate imi este si este cunoscut ca acea combinatie intre etica si morala, care nu-ti da voie sa ai legaturi dincolo de o limita, cu altcineva decat cu partenerul oficial – fie el sot sau iubit. Evident, cele doua nu se suprapun, de multe ori. Am fost socat, insa, cand am vazut fidelitatea in cea mai cruda ei forma, dar fata de… amant. Da, respectiva este casatorita, spune (hm?) sus si tare ca “boala ei este infidelitatea” – fata de sot – insa respinge orice avansuri si aluneca pe langa orice aluzii cu gandul, statornic si demonic legat de peretii cutiei craniene, la amant. Desi privirile, mainile, buzele, spun “vreau”, gandul spune “nu, pentru ca ii sunt fidela amantului”. Pe cat de rar sunt socat, de data asta am fost. Am fost fidel unei femei casatorite, fiind constient ca este alegerea mea, la care pot renunta, constient, oricand. Insa atitudinea “as vrea, pentru ca din peisaj imi lipseste ce esti tu, imi lipseste si de la sot si de la amant, dar nu "<<pot>>, nu vreau, nu trebuie, pentru ca ii sunt fidela amantului”, aproape depaseste puterea mea de intelegere. De fapt, pe cea de acceptare. Inteleg, pentru ca pana la urma, fie ca esti fidela sotului sau amantului, totul se reduce la “sunt fidela celui pe care il iubesc de fapt”. Fidelitatea, spre deosebire de iubire – desi, si aceea intr-o oarecare masura – tine de alegeri constiente si asumari, astfel ca nu este de condamnat. Dupa mine, este de apreciat cineva care alege sa fie fidel cuiva, fie si amantului (unei legaturi extraconjugale), decat cineva care nu este. Nu inseamna ca-mi place “fidelitatea impartita”; cea etica, sotului, iar cea morala, amantului. Nu cred ca cineva are o tarie mai mare, decat cel/cea care este cuvma fata de sot, pentru ca “trebuie”, fidel/a fara de amant/iubit – acesta fiind, mereu, acelasi, si care isi infraneaza “doresc” si “vreau” invocand aceasta fidelitate. Pricep si durerea celui care se imparte constient, astfel, intr-un cerc vicios din care I se pare ca nu poate iesi fara suferinta. Ai putea gandi ca suferinta ar fi mai mica, daca s-ar hotara odata si ar renunta, ori la sot, ori la amant. Imi este clar, insa, ca dintre cei doi, fiecare are ceva ce nu are celalalt, iar mie imi pare normal sa-ti iei din alta parte ce nu ai, daca nu poti face sa ai. Stiu doar ca…

Fidelitatea fortata doare mai tare decat infidelitatea.

SHARE

Felix Cuceanu

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Trimiteți un comentariu

Adauga comentariu