“Te iubesc”… e vesnic

Nu as putea sa spun niciodata de cate ori am iubit. Dar pot spune cu degetele infipte in inima ca de fiecare data a fost marea iubire. Ca atunci, in acea perioada si mai ales in fiecare inceput de tumult, a fost singura, unica, si pentru totdeauna. Nu am gasit niciodata vina atunci cand s-a terminat.

Dincolo de plans, de aparenta ura, de furie interioara si de usi inchise, nu am cautat si nu am gasit vina pentru ca iubisem. Pentru ca iubirile nu se termina, doar se ingroapa, lasand in urma si proiectand in vis. Marile iubiri si marile iertari, de o clipa, de frica singuratatii urmatoare, iertarile definitive de pace interioara, de asumare si cuplu echilibrat, raman.

Cine spune “am iubit” isi asuma complexul de imprejurari, trairea momentului si inaltarea urmata de hau, dar nu stie ca “iubesc” nu se termina. Se aduna, se transfera de la un partener la urmatorul, EA sau EL este mereu acelasi, intr-un suvoi pe care doar il poti privi si, daca iti arogi iesirea din el, te trezesti uscat si nu te mai primeste. Nu pot spune care a fost cea mai mare iubire pentru ca iubirea nu este mai mica sau mai mare. E unul dintre putinele lucruri care doar sunt. “Ma iubesti mult?” – stiind, am raspuns “nu, doar te iubesc”. Mi-a parut tradare actiunea femeii care, de frica pierderii si sfarsitului, mi-a salvat viata, dupa ce o rugasem sa nu faca, cunoscut, ce urma sa fac. Apoi am iubit-o… mai mult. Nu ca multumire, viata mea nu a contat ca si entitate, a fost un mijloc pentru a obtine altceva. Navigand printre sanse nu am vazut, de multe ori, sansele pe care altii le cerseau. Am considerat tradare cand femeia iubita a dormit in bratele altuia, de dragul si de dorul unor vremuri apuse, insa am iertat si mai ales am inteles. Nimic nu este mai mult, mai putin, mai greu, mai usor, mai important sau nu, in iubire. Doar este si curge. Daca as fi intrebat “pe cine ai iubit cel mai mult?”, singurul raspuns adevart ar fi “pe fiecare”. “Te voi iubi mereu” nu este niciodata o minciuna. Si asa va fi si de acum incolo.

Npate buna si vise de nori!

SHARE

Felix Cuceanu

    Blogger Comment
    Facebook Comment

3 comments:

Adauga comentariu