Despre omul in uniforma, greselile si pretentiile lui

Despre omul in uniforma, greselile si pretentiile lui

Astazi mi-a fost dat sa am parte de o experienta pe cat de deranjanta, pe atat de amuzanta. De fapt am ras aproape de lacrimi si nu m-am putut abtine sa nu anunt 2-3 colegi de breasla de haiosul incident.

La un moment dat, primesc un telefon de la unul din purtatorii de cuvant ai politiei judetene – bine ca sunt mai multi. Initial, gandesc “ce-o fi asa de important?”, stiind ca ei, de obicei, trimit comunicatele a doua zi, si ca anunta pe moment numai in cazuri exceptionale, la chestii “mari”. Cand colo, purtatorul de cuvant de care spuneam anterior, imi spune “domnu’ Felix, va rog, eu, scoateti de acolo, de pe site-ul dvs, pozele cu mascatii nostril”. Oops?

La cupa presei la tir, de ziua politiei, am tras tot felul de fotografii, printre care si cu mascatii care atunci, cu noi, jurnalistii, nu erau mascati. Deci, cei din trupele de interventie, cunoscuti drept “mascatii”, erau pe acolo, fara cagule, ne-au facut instructajul inainte de executarea tragerii, chestii normale. Din punct de vedere juridic, a fost greseala lor, si dreptul meu sa public fotografiile de la eveniment unde consideram. La cupa presei la tir cu ocazia zilei jandarmeriei, mascatii chiar erau mascati, deci nu se putea da nastere unei astfel de situatii. Bun…

Domnii mascati, daca nu voiau sa apara in fotografiile presei – am fost destui la eveniment, desigur – trebuia sa-si puna… caciulita. Sau, desi era in contradictie cu idea organizarii, sa fie un “fotografiatul si filmatul interzis in polygon”, dar nu mergea.

Am fost, sigur, confuz, pentru ca stiam ca nu exista mascati in fotografiile de la ziua politiei. I-am si zis. “Pai, acolo, cu dumneavoastra, nu au stat mascati, dar…”. Eh, ce mai una-alta, pana la urma am scos fotografiile, si am anuntat, ca sa se linisteasca. Se intampla sa fiu unul dintre cei care cred in tara asta si autoritatile ei – unele – , nu generalizez “in general” :D, daca undeva in system or fi si martafoi, incompetent, mai ales in administratia publica, asta nu inseamna ca sunt toti asa sau ca nu sunt si oameni care vor sa-si faca si chiar isi fac meseria. Nu ma costa nimic sa nu scot acele fotografii de aici, nimeni nu-mi putea impune sa le scot sau imputa ca le-am pus, dar pe langa respectul pe care-l am fata de ideea de potilie, ma inteleg bine cu cei de la relatii cu presa. Nu ar fi meritat sa fie luati la refec, pentru ca, desi greseala nu a fost cu siguranta a lor, ca “mascatii” au fost nemascati, ei ar fi fost trasi la raspundere.

SHARE

Felix Cuceanu

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Trimiteți un comentariu

Adauga comentariu